Sell your property
Buy
Watch list
Please
contact us

Portion of farmhouse in the historic center

Apartment, Buy | Italy, Umbria, Assisi - Spoleto, Valtopina
Asking price-Icon
50,000 EUR
Approx. 58,841 USD
Asking price
Bedrooms-Icon
1
Bedrooms
Bathrooms-Icon
1
Bathrooms
Total Surface Area-Icon
548.96 sqft
Total Surface Area
Asking price-Icon
50,000 EUR
Approx. 58,841 USD
Asking price

Request the exposé now

Contact
Viewing Appointment
Back
Contact
Viewing Appointment
Mr. / Mrs.
  • Mr.
  • Mrs.
Message sent successfully
Send Message
Continue
Close
Please select an option

What you should know about this apartment


Amenities and special features of this apartment

Portion of stone farmhouse in the historic center of Giove, immersed in the green Umbrian hills not far from Valtopina and the characteristic medieval village of Nocera Umbra. The property, located on the second floor, is part of a recent renovation of the entire building brought back to its ancient and characteristic shape.
The apartment has a first entrance-living room that includes the kitchenette,
a hallway, a double bedroom and a bathroom with shower. The interior flooring and the coatings are ceramic, the interior walls are plastered and the exposed ceilings are made of wooden beams and planks. The windows are in wood with thermal glass. Gas heating system and predisposition of the chimney and chimney for any stove or chimney.
It is accessed via a common staircase to other properties in the landing of which there is an oven to bake bread, pizza or other;
The property includes on the ground floor a local warehouse plastered and equipped with lighting and running water that overlooks a characteristic inner street of the building complex and a small agricultural relevance of which it is possible to change the intended use in pergola, shed or else or demolish to make an exclusive garden. Possibility of buying olive groves in the immediate vicinity.
Excellent investment solution for those looking for an authentic and peaceful place, immersed in the beauty of the Umbrian hills


Valtopina: Location and surroundings of this property

Giove fa parte del comune di Valtopina, in provincia di Perugia, nella regione Umbria.
La frazione o località di Giove sorge a 531 metri sul livello del mare e dista 3,20 chilometri da Valtopina.
Dalla sommità di una collina domina la valle del fiume Topino ed è in contatto visivo con lo stupendo panorama ambientale, naturalistico e storico che include bellissimi scorci quali la vista del castello del Poggio, della cittadina di origini longobarde di Nocera Umbra oltreche la presenza di innumerevoli torri e castelli e monasteri a difesa della antica via Flaminia.
Dall’anno mille la storia di Giove è legata a quella del vicino Castello del Poggio che era importante capoluogo di un territorio strategico nella difesa della via Flaminia. Sede Viscontea di Contea, di Comunità edUniversitas, con un comprensorio di cui facevano parte diversi castelli, rocche e moltissime chiese e monasteri.
Nel 1282 passò sotto il dominio di Assisi e, circa un secolo dopo, per volere di papa Urbano VI, ai Trinci di Foligno. Con la caduta dei Trinci, Giove passò sotto il diretto controllo della Chiesa. Nel corso dei secoli il suo territorio venne man mano ridimensionato per le vicende politiche che dal Basso Medioevo giungono fino al 1867, anno in cui la sede municipale venne definitivamente trasferita nel fondovalle a Valtopina. Innumerevoli le testimonianze del passato nel territorio di Valtopinache documentano l’insediamento dei Romaniquali il ponte romano di Pieve Fanonica; la costruzione di ponte Rio e in località Casa Nova i resti di una Villa Rustica Romana. Numerosi castelli, quali quello di Gallano, Santa Cristina, Pasano e Serra. Tra le chiese quelle di San Sisto e Santo Stefano di Gallano, con annesso monastero Benedettino eretto nel 1085 (il più importante della zona); quelle di San Silvestro a Pasano; di Santa Cristina, di San Giovanni a Giove, di San Pietro a Serra, di San Cristoforo della Cerqua di San Biagio e Balciano ed i resti del monastero di Villa Postignano.


Contact your personal advisor
Engel & Völkers Assisi-Spoleto - coming soon
  • Assisi Spoleto Real Estate S.r.l.
  • License partner of E&V Italia S.r.l.
  • Matteo Bugiantella
  • Phone: +39 338 99 59 523
E-Mail
Imprint
Back
Imprint

Energy Information



Follow us on social media