Engel & Völkers Llicenciataris Costa Brava Sud > Blog > La via ferrada de Cala Molí

La via ferrada de Cala Molí

La via ferrada de Cala Molí es troba al costat del mar, a la localitat de Sant Feliu de Guíxols, a la Costa Brava, i és la primera via ferrada construïda als penya-segats costaners d’Europa.

Què és una via ferrada?

Una via ferrada és un recorregut tant vertical com horitzontal (franqueig) equipat amb
diversos materials: claus, grapes, tascons, passamans, cadenes, ponts penjants i tirolines,
que permeten arribar amb seguretat a zones difícils de accés per a excursionistes o no
acostumats a l’escalada.

- Via Ferrata2

La seguretat s’assegura mitjançant un cable d’acer instal·lat al llarg de tota la via i la biga
equipada amb un absorbidor d’energia i ganxos especials de via ferrada (marcats amb una k)
que asseguren en cas de caiguda. La zona clàssica de vies ferrades es troba a les Dolomites, als Alps italians, tot i que també es troben en gran quantitat a França, Suïssa, Alemanya i poc a
poc a Espanya.

A la ruta de la Via Ferrata de Cala del Molí a la província de Girona hi ha escales, ponts de
cable i barres de ferro que ajuden a completar el recorregut. Gràcies a un sistema de cablejat
horitzontal , estaràs segur en tot moment i podràs gaudir del paisatge , la fauna i les diverses
vistes panoràmiques que envolten la Costa Brava .
L'entorn és únic , sempre envoltat d'aigua i dels habitants legítims de les roques, les gavines en
una zona inclosa al " Pla d' Espais d' Interès Natural de Catalunya".

La dificultat va des del K2, la ruta més senzilla fins al K4, la ruta més complexa (o fins i tot la K5
si feu el tram d’escalada anomenat Escalafell ). La visita té una durada aproximada de 2 hores.
A causa del seu encant, de vegades es pot massificar, de manera que es recomana anar aviat ,
començar a les 8:30 o a les 9:00 o simplement anar al ritme de qui tingui al davant .

- via ferrata4

Indicació:

Si sou un principiant, us recomanem que us poseu en contacte amb guies especialitzats i / o
que us poseu en contacte amb l’oficina de turisme de Sant Feliu de Guíxols
(turisme@guixols.cat), ja que no fa cap mal informar-vos prèviament.
Si teniu un vertigen extrem o no esteu en forma , us recomanem que ho deixeu per un altre
moment, ja que la idea és que gaudiu de l’experiència.

- Via Ferrata3

Com arribar?

Venint de Barcelona, ​​agafeu la sortida 9A de l’autopista AP-7 cap a Sant Feliu de Guíxols. Continueu per la C-35 fins a Santa Cristina d' Aro, agafeu la sortida per la C-65 senyalitzada a Sant Feliu de Guíxols Sud . A l’entrada de la ciutat, aneu per dues rotondes fins a la tercera a la dreta, al carrer Francesc Campa Viarnes . A la carretera de circumval·lació de Sant Feliu, passeu 5 noves rotondes i continueu recte pel carrer dels Enamorats i el carrer Callao. Vigilant a la dreta, just al carrer que puja al costat de Porta Ferrada , hi ha un indicador d’aparcament gratuït. Pugeu per la carretera de Tossa, després de 100 metres a la dreta, hi ha una esplanada de terra on podeu aparcar el cotxe. Des d’allà hi ha una aproximació d’uns 25 minuts a peu .

Si no voleu caminar, gairebé podeu arribar a l’inici de la carretera amb cotxe. Des del carrer Callao, continueu cap al passeig Marítim a l’esquerra. Seguiu recte per dues rotondes i arribareu al carrer de Cristòfol Colom , després d’un revolt, agafeu la carretera de Sant Pol que puja just abans d’un gran edifici. Seguiu la carretera fins a la cruïlla amb el carrer Sicília . A la dreta podeu aparcar el cotxe davant del Mirador de les Triadores amb senyals ben visibles des de la via ferrada .

Accés
Un cop heu arribat al Mirador de les Triadores amb cotxe, és molt fàcil. Aquí us podeu
equipar, només heu de baixar les escales que surten del mirador. A 50 metres i a la dreta del
camí, es pot veure el cartell de sortida de la via ferrada . Si esteu aparcat a la ciutat, podeu fer
un curt passeig per Sant Feliu de Guíxols, visitar la Porta Ferrada i la plaça del Mercat i recórrer
els carrers del centre abans d’anar cap al passeig heu de seguir cap a l' esquerra. Agafeu el
carrer Cristòfol Colom fins arribar a un edifici alt i aneu al darrere, pujant per la carretera que
va a Sant Pol. Després de creuar un pont, hi ha indicacions cap al GR-92 a la dreta que heu de
seguir. Al llarg del camí litoral, ara apareixen nous indicadors a Cala Jonques, que cal seguir. No
baixeu a la cala estreta, continueu pel GR . S'arriba a un magnífic mirador sobre el port i la
platja de Sant Feliu. Fem una pujada esglaonada, que acaba amb una escala metàl·lica que ens
deixa al carrer Sicília, a pocs passos del Mirador de les Triadores

- Via Ferrata5
Contacti ara amb nosaltres
Engel & Völkers
Llicenciataris Costa Brava Sud
  • Ps. Cortils i Vieta, 14, 17300 Blanes (Girona)
    Verbania, 7 17220 Sant Feliu de Guíxols (Girona)
    Espanya

Horari d'obertura:

Dill - Div: 10 a 13:30h | 16 a 19:30h

Dis: 10 a 13:30h

Coneixem el valor de mercat de la seva propietat

Coneix el valor actual de la seva propietat? Tan si de moment només vol informar-se sobre el seu valor de mercat actual com si vol vendre la seva propietat en les millors condicions possibles: els nostres experts en comercialització, amb una àmplia experiència, estaran a la seva disposició per realitzar una taxació gratuïta i sense compromís.

Segueixi'ns a les xarxes socials